Tuesday, May 1, 2012

Rupert Murdoch “Unfit” to run News Corp, Says UK Panel

The British Parliament on Tuesday described Rupert Murdoch as unfit to run his global media empire alleging him of misleading the Parliament by claiming about phone hacking at one of its tabloids.

The 70-page report by the Culture Media and Sport Select Committee into News International and phone-hacking alleged that Murdoch did not want to be informed about phone-hacking.

The report said that the businessman turned blind and exhibited his willful blindness to what was going on in his publications and companies, which indicates that there was wrongdoing at News Corporation and News International.

The panel alleged that News International had deliberately ignored evidence of malpractice. Murdoch had claimed that he was unaware of phone hacking at the tabloid News of the World, which is now shut down.

The panel of 11 MPs wrote: "We conclude, therefore, that Rupert Murdoch is not a fit person to exercise the stewardship of a major international company".

The remark on Murdoch by the British Parliament as "not a fit person" to run the company would have embarrassed and disappointed the 81-year-old man, who had created one of the most powerful media groups in the world.

The judgment by the MPs would push the News Corporation to review whether Murdoch should hold the post as executive chairman in the company. It concludes that British Sky Broadcasting, in which News Corporation holds a stake of 39 per cent, is not fit to hold a broadcasting licence as long as Murdoch's company is associated with it.

No comments:

Post a Comment